№ 7798: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ»

18 черв. 2021 Відхилено
Повне найменування юридичної особи заявника скарги: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ»
Назва процедури: на комерційній платформі у Простий тендер (Участь за запрошенням) по предмету закупівлі 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби щодо закупівлі Труб насосно-компресорні з допускними патрубками до насосно-компр
Найменування філії, щодо дій якої спрямовується скарга: АТ "Укргазвидобування"
ЄДРПОУ заявника: 35537363
Підстава для скарги: Скарга щодо умов, визначених у документації із закупівлі
Чи завантажено скаргу на Prozorro? Ні
Причини не звантаження скарги на Prozorro

закупівля розміщена на комерційній платформі

Пошта заявника: Elena.Kolesova@m.interpipe.biz
Контакти заявника: Тел.: +38 067 562-43-75 адвокат Колесова Олена Едуардівна
ПІБ підписанта скарги: Чернов Вячеслав Миколайович, т.в.о. Генерального директора
Суть скарги, вимоги:

Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умови тендерної документації: В кінці травня 2021 року ТОВ «ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ» було отримано запрошення від АТ «Укргазвидобування» взяти участь на комерційній платформі у Простий тендер (Участь за запрошенням) по предмету закупівлі 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби щодо закупівлі Труб насосно-компресорні з допускними патрубками до насосно-компресорних труб в асортименті) Лот № 2 - ДК 021:2015 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби насосно-компресорні 73,02х5,51 J-55 згідно вимог API specification 5CT (tenth edition, June 2018). Проведення даної закупівлі здійснюється з використанням електронної системи комерційних закупівель на електронному майданчику Zakupki.Prom.ua. Дата, час закінчення подання пропозицій: «29» червня 2021 року, 09:00 год. за київським часом. Інформацію щодо вказаного вище тендеру на закупівлю трубної продукції не розміщено ані на майданчиках державних закупівель «ПРОЗОРРО», ані на комерційних закупівлях. Цим грубо порушується принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі») Згідно п. 4 Розділу І Тендерної документації «Процедура закупівлі» Замовник зазначає: «Спосіб проведення закупівлі - Простий тендер (процедура відбору учасників, у якій кваліфікація пропозицій учасників відбувається тільки після аукціону). Рівень доступу до закупівлі - Участь за запрошенням (взяти участь та побачити оголошення про закупівлю, тендерну документацію можуть лише обрані Замовником Учасники. Тендер не відображається у системі комерційних закупівель. Згідно п. 5 Розділу І Тендерної документації «Вказати підпункт /пункт/абзац/частину статті Закону щодо закупівлі на яку не поширюється дія Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)» Замовник посилається на п. 20 ч. 5 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в якому зазначено, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи та послуги, постачання, виконання, надання яких здійснюється постачальником із досвідом роботи в країнах Європи та/або Азії та/або Північної Америки та/або Південної Америки та/або Близького Сходу не менше п’яти років (в тому числі його пов’язаними особами в розумінні Податкового кодексу України), які необхідні для науково-технічних та/чи інженерних послуг для геологорозвідки (геологічного вивчення, розвідувальних робіт), буріння, розробки, видобутку, інтенсифікації (гідророзрив пласта, капітальний ремонт свердловин, колтюбінг) свердловин та родовищ вуглеводнів, їх наземної підготовки для транспортування магістральними газопроводами та нафтопроводами, та їх переробки. Згідно п.11 Розділу І Тендерної документації «Недискримінація учасників» Замовник зазначає: «Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Документи, що надаються іноземною юридичною особою, мають бути легалізовані відповідно до законодавства України. У разі якщо іноземна юридична особа є резидентом держави-учасниці Конвенції, що скасовує вимоги легалізації іноземних офіційних документів (Гаазька конвенція), документи можуть бути апостильовані. П. 1-3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки пропозиції тендеру» Тендерної документації повністю копіює процедуру проведення публічних закупівель згідно норм Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно п.4 Розділу ІІІ Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі» Замовник зазначає: «Учасник процедури закупівлі повинен завантажити у Системі в складі своєї тендерної пропозиції підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам до предмета закупівлі, які встановлені Замовником. Інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку 2 цієї документації». Також Замовник копіює процедуру проведення публічних закупівель через «Прозорро», щодо підтвердження технічних вимог, відповідає ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно п.5 Розділу ІІІ Тендерної документації «Забезпечення пропозиції тендеру не вимагається». Додаток 1 Тендерної документації відповідає ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі. Проводячи процедуру тендеру Замовник грубо порушує Закон України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та Закон України «Про захист економічної конкуренції» наявності антиконкурентних дій Замовника АТ «Укргазвидобування». АТ «Укргазвидобування» є юридичною особою – 100% дочірнє підприємство НАК «Нафтогаз України», а отже повинно проводити процедуру закупівлі згідно зазначеного Закону, через державні закупівлі в системі «Прозорро» - про що зазначено в ст. 2. Та це підтверджується інформацією, яка є в системі закупівель «Прозорро» АТ «Укргазвидобування» зареєстрований в ній як замовник та проведено 4677 закупівель. АТ «Укргазвидобування» порушує - принципи здійснення закупівлі зазначені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - порушується добросовісна конкуренція серед учасників так як участь у зазначеній комерційній закупівлі можуть лише обрані Замовником Учасники; - порушується принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (Інші підприємства України, нерезиденти, які б могли прийняти участь в зазначеному тендері не мають інформації про його проведення, не можуть прийняти участь, не мають доступ до умов проведення цього тендеру. - порушується принцип максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, рівність учасників, вільний доступ до інформації, відсутність дискримінаційних вимог до учасників, Закупівля не відображається у системі комерційних закупівель. - хоча Замовник зазначає, що Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, однак перевірити це не є можливим. Учасники не мають однакового доступу до умов проведення тендеру, які надані іншим учасникам . Проведення зазначеного вище тендеру Замовником порушується принцип публічності так як тендер не відображається на комерційних закупівлях та є закритим щодо Учасників «лише обрані Замовником». АТ «Укргазвидобування» в тендерній документації посилається на п. 20 ч. 5 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначаючи, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи та послуги, постачання, виконання, надання яких здійснюється постачальником із досвідом роботи в країнах Європи та/або Азії та/або Північної Америки та/або Південної Америки та/або Близького Сходу не менше п’яти років (в тому числі його пов’язаними особами в розумінні Податкового кодексу України), які необхідні для науково-технічних та/чи інженерних послуг для геологорозвідки (геологічного вивчення, розвідувальних робіт), буріння, розробки, видобутку, інтенсифікації (гідророзрив пласта, капітальний ремонт свердловин, колтюбінг) свердловин та родовищ вуглеводнів, їх наземної підготовки для транспортування магістральними газопроводами та нафтопроводами, та їх переробки. Предметом закупівлі АТ «Укргазвидобування» по Простому тендеру (Участь за запрошенням) по предмету закупівлі 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби є Труби насосно-компресорні 73,02х5,51 J-55 згідно вимог API specification 5CT (tenth edition, June 2018) – зазначені труби не відносяться до особливого товару, що можуть застосовано п. 20 ч. 5 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику надано право установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв зокрема: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). АТ «Укргазвидобування» повинно проводити закупівлю зазначеної трубної продукції через електроні закупівлі в системі «Прозорро» та висунути вимоги до учасників: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для підтвердження можливості виробництва зазначених труб; - наявності у учасників сертифікатів якості на вказану трубну продукцію, для гарантування поставки сертифікованої та якісної трубної продукцію; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), висунувши вказану вимогу до учасників АТ «Укргазвидобування» може перевірити поставку саме такої трубної продукції яка необхідна замовнику; - наявність інших документів для закупівлі трубної продукції відповідної якості та з можливістю економії грошових коштів та на більш конкурентних умовах. АТ «Укргазвидобування» проведенням зазначеного вище тендеру вчиняє антиконкурентні дії та порушує Закони України «Про публічні закупівлі» і «Про захист економічної конкуренції». АТ «Укргазвидобування» оголосивши зазначений вище тендер порушує антимонопольне законодавство, що є підтвердженням антиконкурентних дій Замовника, а саме згідно ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції»: - надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; - дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. З урахуванням вищевикладеного, зважаючи на те, що Замовником під час оголошення простого тендеру пропозицій було порушено вимоги чинного законодавства України, чим завдано шкоди правам та законним інтересам ТОВ «ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ» та держави щодо захисту економічної конкуренції, на підставі вищевикладеного та керуючись Законом України «Про захист економічної конкуренції», Законом України «Про публічні закупівлі», Положенням про Локальну конфліктну комісію АТ «Укргазвидобування»

Вимоги

скасувати на комерційній платформі процедура закупівлі: 21Т-127 Простий тендер (Участь за запрошенням)

Рішення конфліктної комісії:

25 черв. 2021

Скаргу відхилити. Протокол №12 від 25 червня 2021 року засідання локальної конфліктної комісії Акціонерного товариства "Укргазвидобування".

  • 671 скарна ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ НІКОПОЛЬ.pdf
  • п2 21Т-127 ІНТЕРПАЙП НІКО ТЬЮБ.docx