15 лют. 2018 | Задоволено |
Повне найменування юридичної особи заявника скарги: | Dozorro |
Назва процедури: | 18Т-092_Допоміжне обладнання для спуску ОК і НКТ, 3 лоти |
Найменування філії, щодо дій якої спрямовується скарга: | АТ "Укргазвидобування" |
ЄДРПОУ заявника: | |
Підстава для скарги: | Скарга щодо відбору Контрагентів |
Чи завантажено скаргу на Prozorro? | Ні |
Причини не звантаження скарги на Prozorro | |
Пошта заявника: | borys.ovcharenko@ugv.com.ua |
Контакти заявника: | Dozorro |
ПІБ підписанта скарги: | Dozorro |
Суть скарги, вимоги: | В п.3 технічних критеріїв кваліфікації додатку 2 по всім 3 лотам до документації процедури закупівлі №18Т-092 прописана вимога, що Предмет закупівлі повинен бути виготовленим в країні, що приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі (Agreement on Government Procurement, GPA). Дана вимога викликає ряд наступних запитань: 1. Чому дана вимога включена до технічних критеріїв кваліфікації документації процедури закупівлі, якщо вона не має нічого спільного з такими критеріями? 2. Чому дана вимога прописується у поодиноких випадках (таких як дана процедура закупівлі) і, якщо ця вимога вкрай необхідна, то чому ПАТ “Укргазвидобування” не прописує її у документації на всі процедури закупівель підряд? 3. Чи розуміє ПАТ “Укргазвидобування”, що завдяки даній вимозі в процедурі закупівлі не зможуть приймати участь учасники з продукцією (товарами), які виготовлені в Китаї, враховуючи той факт, що китайські виробники товарів також сертифіковані за стандартами American Petroleum Institute (API) та International Standard Organization (ISO), які вимагаються в п.7 технічних критеріїв кваліфікації додатку 1 до документації процедури закупівлі, а отже якість цих товарів є підтвердженою світовими організаціями? 4. Чи врахувало ПАТ “Укргазвидобування” при встановленні даної вимоги загальновідомий факт, що багато виробників з країн США та ЄC мають власні сертифіковані за стандартами API та ISO виробництва (заводи), розташовані саме в Китаї і що продукція з цих виробництв також реалізується на ринках багатьох країн світу, в т.ч. в США та країнах ЄС? 5. Чи розуміє ПАТ “Укргазвидобування”, що дана вимога обмежує коло учасників з аналогічною за якістю і технічними характеристиками та сертифікованою за необхідними Замовнику стандартами API та ISO китайською продукцією, які можуть скласти гідну конкуренцію на торгах та надати максимально економічно вигідну пропозицію, а отже є дискримінаційною та порушує такі Принципи здійснення закупівель (розділ 3, п.3.1) Порядку закупівель товарів, робіт послуг, затвердженого наказом ПАТ “Укргазвидобування” від 01.08.2017р. №497, як забезпечення: добросовісної конкуренції серед Учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації Учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналіз закупівель ПАТ “Укргазвидобування” тільки з початку 2017 року показує, що Товариство здійснило наступні великі закупівлі китайських товарів та робіт на загальну суму 6,27 млрд.грн., а саме: 1) Роботи з буріння зовнішнім буровим підрядником у компанії Xinjiang Beiken Energy Engineering Co., Ltd – 1 934,5 млн.грн. (економія – 1 307,8 млн.грн.); 2) Головки колонні та арматура фонтанна в асортименті у ТОВ “Дріллтехімпорт”– 26,29 млн.грн. (економія – 15,42 млн.грн.); 3) Труби бурильні та патрубки в асортименті у компанії JIANGSU ELITE PETROLEUM TECHNOLOGY CO., LTD – 71,61 млн.грн. (економія – 19,45 млн.грн.); 4) Гвинтові вибійні двигуни у ТОВ “ТЕХСНАБ КР”, ТОВ “ТОРГІНДУСТРІЯ” та USA DENIMEX INC. – 70,88 млн.грн. (економія – 83,23 млн.грн.); 5) Елеватори у компанії Wuhan Longway Petroleum Technology Co., Ltd – 24,5 млн.грн. (економія – 36,29 млн.грн.); 6) Елеватори корпусні у ТОВ “ТОРГІНДУСТРІЯ” – 4,73 млн.грн. (економія – 3,02 млн.грн.); 7) Бульдозери у ТОВ “ТК”СПЕЦЗАПЧАСТЬ” - 36,45 млн.грн. (економія – 1,55 млн.грн.); 8) Калібратори у USA DENIMEX INC. та ТОВ "Торговий Дім Надра України" – 28,83 млн.грн. (економія – 11,8 млн.грн.); 9) Бурові долота та бурголовки у Wuhan Longway Petroleum Technology Co., Ltd та ТОВ “ТК”СПЕЦЗАПЧАСТЬ” лоти №№1,3,6,8,9,15,16,18,19) – 33,93 млн.грн. (економія – 34,04 млн.грн.); 10) Труби бурильні обважнені у компанії JIANGSU ELITE PETROLEUM TECHNOLOGY CO., LTD - 52,65 млн.грн. (економія – 21,67 млн.грн.); 11) Бурові установки вантажопідйомністю 180 тон у компанії RG Petro-machinery Group Co. Ltd – 94,5 млн.грн. (економія – 55,2 млн.грн.); 12) Бурові установки вантажопідйомністю 450 тон у компанії SICHUAN HONGHUA PETROLEUM EQUIPMENT CO., LTD – 1 754 млн.грн. (економія – 272 млн.грн.); 13) Бурові установки вантажопідйомністю 450 тон у компанії SICHUAN HONGHUA PETROLEUM EQUIPMENT CO., LTD – 1 670 млн.грн. (економія – 355 млн.грн.); 14) Бурові установки вантажопідйомністю 320 тон. Виникає банальне питання до ПАТ “Укргазвидобування”: чому раніше при проведенні всіх вищезазначених закупівель не застосовувалась вимога про те, що предмет закупівлі та всі складові (запчастини), з яких він виготовлений, повинні бути виготовленим в країні, що приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі (Agreement on Government Procurement, GPA) і чому ця вимога не застосовувалась і не застосовується до всіх без виключення закупівель ПАТ “Укргазвидобування”? Чи ПАТ “Укргазвидобування” зараз чомусь стало оцінювати якість товарів (предметів закупівель) виключно по країні їх походження, а не по їх експлуатаційних показниках? Також вимога щодо GPA по відношенню до китайських товарів як мінімум викликає подив, оскільки паралельно з цим ПАТ “Укргазвидобування” відкрито декларує свою зацікавленість у отриманні кредитних коштів від Державного банку розвитку Китаю. Враховуючи вищевикладене, а також те, що загальна економія від вищевказаних закупівель китайських товарів і робіт вже склала 2,6 млрд.грн. або близько 1 млрд.$ або 41%, вимога ПАТ “Укргазвидобування” щодо виготовлення предмету закупівлі в країні, яка приєдналася до Угоди світової організації торгівлі про державні закупівлі (GPA) є дискримінаційною з точки зору обмеження кола учасників з конкурентними та якісними китайськими товарами, закупівля яких, як показав аналіз по ПАТ “Укргазвидобування” дає значну економію. Тим більше, що існує відповідь Конфліктної комісії щодо аналогічної вимоги (GPA) щодо закупівлі 17Т-500, а саме: http://ugv.com.ua/uk/page/conflict-commission-view?id=247 Інформація прийнта до уваги. За результатами засідання Конфліктною комісією прийнято рішення рекомендувати Тендерному комітету скасувати закупівлю №17Т-500. Вжити заходів щодо забезпечення конкурентного середовища, в тому числі розглянути питання про доцільність застосування критеріїв - всі складові (запчастини), з яких він виготовлений, повинні бути виготовленим в країні, що приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі (Agreement on Government Procurement, GPA). https://www.wto.org/english/tratop_e/gproc_e/gp_gpa_e.htm. -- Щодо даного тендеру (18Т-092) - то це закупівля не на аварійний чи високо-технологічне обладнання, а на допоміжне обладнання, штропи для елеваторів та самі елеватори. Аргументувати дану вимогу (GPA) тим, що це обладнання працює під високим навантаженням та несе загрозу у випадку не якісної продукції життю людей, то це вже буде маніпуляція фактами, по перше, те саме обладнання може бути виготовлено як якісно так і не якісно в тих країнах які підписали дану Угоду (GPA), для цього у Замовника існує свій рад правил та всі технічні засоби для перевірки даного обладнання при прийнятті на склад, як за допомогою різної дефектоскопії, а також маються засоби для перевірки на хімічний склад металу. Дана вимога в тендерній документації 18Т-092 є спеціально прописана з метою дискредитації потенційних Учасників та обмеження їх кола, вимагаємо скасувати дану вимогу (що Предмет закупівлі повинен бути виготовленим в країні, що приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі (Agreement on Government Procurement, GPA). |
Рішення конфліктної комісії:
Інформація прийнята до уваги.
Відповідно до протоколу №237 від 22.02.2018 засідання Тендерного комітету ПАТ «УГВ» видалено пункт 3 частини «Інші вимоги до товару» за Лотами 1, 2, 3 Додатку 2 до Документації процедури закупівлі, а саме: «Предмет закупівлі повинен бути виготовленим в країні, що приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі (Agreement on Government Procurement, GPA)».