№ 31: Transparency International Україна

12 черв. 2017 Відхилено
Повне найменування юридичної особи заявника скарги: Transparency International Україна
Назва процедури: 16Т-610 25.73.6 - інструменти, інші (бурові долота та бурголовки - 16 лотів)
Найменування філії, щодо дій якої спрямовується скарга: АТ "Укргазвидобування"
ЄДРПОУ заявника: 23906275
Підстава для скарги: Скарга щодо відбору Контрагентів
Чи завантажено скаргу на Prozorro? Ні
Причини не звантаження скарги на Prozorro
Пошта заявника: Borys.ovcharenko@ugv.com.ua
Контакти заявника: Borys.ovcharenko@ugv.com.ua
ПІБ підписанта скарги: Dozoorro
Суть скарги, вимоги:

1) Зауваження до п.7 Технічних критеріїв кваліфікації Документації Електронних торгів, а саме до пп. 3) Завірена підписом та печаткою Учасника процедури закупівлі копія діючого сертифікату щодо наявності на виробництві системи менеджменту якості ISO 9001:2008 (або пізніше); API Q1. Дана вимога не відноситься до технічної, оскільки вказує на відповідність виробництва критеріям якості. Відповідність виробництва технічним вимогам засвідчується сертифікатом API 7-1, який є основним для даного товару (бурових доліт) і надання якого учасником передбачено пп.4 п.7 Технічних критеріїв кваліфікації. 2) Зауваження до п.7 Технічних критеріїв кваліфікації Документації Електронних торгів, а саме до пп. 5) Відгуки від бурових компаній, які використовували породоруйнівний інструмент, запропонований Учасником процедури закупівлі (бурові долота, бурильні головки згідно даної закупівлі) на родовищах України. та до пп. 6) Компанія учасник зобов’язана надати документи, які підтверджують досвід роботи на території України: - На офіційному бланку перелік покупців /замовників (не менше 3-ох компаній в Україні, яким здійснювалась поставка доліт такого самого діаметру з зазначенням кількості поставки і контактних осіб від покупця/замовника. - На офіційному бланку відробки доліт аналогічного діаметру не менше 15штук, які відпрацьовувались на території України, з вказанням інтервалів буріння, назв родовищ/площ, механічних швидкостей буріння. Дані вимоги є дискримінаційними по відношенню до учасників електронних торгів, запропонована продукція яких ніколи не використовувалась в Україні, але використовується на ринках багатьох інших країн та має необхідний міжнародний сертифікат API 7-1. Також дані дискримінаційні вимоги не можуть відноситись до технічних критеріїв кваліфікації, оскільки не містять їх в своєму змісті. 3) Зауваження до п.8 Технічних критеріїв кваліфікації Документації Електронних торгів, а саме: Наявність у Кандидата досвіду постачання аналогічних МТР на ринку України не менше 1 року (Надається підписаний документ, де описується досвід постачання МТР за останній рік, надаються відгуки Замовників за останній рік): Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників електронних торгів, запропонована продукція яких ніколи не постачалась в Україну, але реалізується на ринках багатьох інших країн. Також дана дискримінаційна вимога не може відноситись до технічних критеріїв кваліфікації, оскільки не містить їх в своєму змісті. 4) Зауваження до п.10 Технічних критеріїв кваліфікації Документації Електронних торгів, а саме: Гарантія можливості проведення технічного аудиту на відповідність наданим даним (Якщо Учасник є виробником надається лист за підписом керівника на бланку Учасника щодо гарантії надання Замовнику можливості проведення технічного аудиту. Якщо Учасник є не виробником, а офіційним дилером, то надається лист за підписом керівника на бланку Учасника щодо гарантії надання Замовнику можливості проведення технічного аудиту Виробника.): Дана вимога є некомпетентною, оскільки суперечить пп.4 п.7 Технічних критеріїв кваліфікації, яким передбачено надання учасником електронних торгів сертифікату відповідності виробництва технічним вимогам міжнародного стандарту API 7-1. Відповідно наявність у виробника та надання учасником електронних торгів діючого сертифікату API 7-1 засвідчує, що виробництво запропонованої ним продукції вже пройшло технічний аудит визнаною світовою організацією (Американським нафтовим інститутом). 5) Зауваження до Додатку 2 Документації Електронних торгів “ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТА ОСНОВНІ УМОВИ, ЯКІ БУДУТЬ ВКЛЮЧЕНІ ДО ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ” а саме до розділу Інші вимоги: 1. Наявність в Учасника процедури закупівлі представництва на території України. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників електронних торгів, оскільки не всі виробники мають представництва на території країн в яких реалізується їх продукція. Дана вимога є некомпетентною, оскільки не містить в своєму змісті технічних критеріїв щодо оцінки відповідності продукції визначеним технічним параметрам. 2. У разі перемоги учасника торгів по лотах №2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 з породоруйнівним інструментом виробника чий інструмент раніше не застосовувався в БУ “Укрбургаз”, учасник перед підписанням договору, зобов’язаний провести тестове випробування одного долота по кожному лоту в якому переміг такий учасник, умови випробовування і критерії зазначені у таблиці 1. Типорозмір випробовуваних доліт повинен бути ідентичним тим з якими учасник переміг у тендері. Термін поставки долота для випробування не повинен перевищувати 21дня з моменту акцепту пропозиції. Об’єкт випробування повинен бути погоджений з Учасником. Представник учасника в обов’язковому порядку зобов’язаний бути присутнім при випробовуванні. Результати випробовування фіксуються актом. У разі позитивного результату з Учасником підписується договір, долото яке було поставлено для випробовування враховується в об’єм поставки. У разі невідповідності інструменту вимогам, такий інструмент не оплачується, договір з Учасником не підписується, до розгляду приймається наступний Учасник який запропонував найнижчу ціну.) Дана вимога є абсурдною, оскільки засвідчує, що до моменту випробувань Замовник не в змозі встановити невідповідність продукції встановленим ним технічним вимогам на підставі наданого Учасником затребуваного пакету технічних документів, але чомусь повинен акцептувати його пропозицію. Таким чином за логікою Замовника, оскільки він не може встановити відповідність запропонованого Учасником товару власним технічним вимогам, то він повинен перед підписанням договору випробовувати абсолютно всі товари (в т.ч. аналоги), які раніше не використовував. Виглядає так, що тендеру на закупівлю має передувати тендер на випробування. А оскільки дана вимога щодо випробування не передбачена Порядком закупівлі товарів, робіт і послуг ПАТ “Укргазвидобування”, то виявляється, що вона також суперечить вказаному документу. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Слід зазначити, що мета та цілі Замовника, при висуванні вищезазначених дискримінаційних і некомпетентних вимог до якості бурових доліт та кваліфікації потенційних учасників процедури закупівлі знаходяться на поверхні. Мета Замовника - максимально обмежити коло учасників та брендів продукції. Для яких "кишенькових" гравців і яких брендів це "прописано" - видно проаналізувавши декілька останніх "прозорих" електронних закупівель бурових доліт. У перебігу ряду "прозорих" закупівель до неочікуваних учасників застосовувались брудні методи дискваліфікації, в тому числі і скасування процедури закупівлі (окремих лотів). Лобізм адміністрацією Компанії певних постійних учасників видно неозброєним оком.

Рішення конфліктної комісії:

Пунктом 7.3 додатку 1 до документації електронних торгів встановлено, що Учаснику необхідно надати завірену підписом та печаткою копію діючого сертифікату щодо наявності на виробництві системи менеджменту якості ISO 9001:2008 (або пізніше); APIQ1 та пунктом 7.4 додатку 1 до документації процедури закупівлі передбачено отримання у Учасника копії сертифікату щодо відповідності технічних параметрів доліт вимогам специфікації API Spec 7-1.
Дана вимога передбачена з метою підтвердження якісної системи управління, яка включає: планування виготовлення продукції; проектування та розробку; виробництво та сервісне обслуговування; управління обладнанням для моніторингу та вимірювань; та інші параметри і процеси, що забезпечують високі технічні характеристики продукції. Сертифікати APIQ1 та APISpec7-1 надають право використовувати офіційну монограму API при виробництві відповідних деталей та включає специфічні умови підтвердження якості менеджменту в нафтогазовій промисловості.
Пунктом 10 додатку 1 до документації електронних торгів передбачено  надання гарантії проведення технічного аудиту з метою забезпечення договірних зобов′язань Учасника пропозицію якого буде акцептовано.
Пунктами 7.5, 7.6, 8 додатку 1 до документації електронних торгів встановлено, що Учаснику необхідно надати відгуки від бурових компаній, які використовували породоруйнівний інструмент на родовищах України та надати документи, які підтверджують досвід відповідних робіт.
Пунктами 1, 2 розділу «Інші вимоги до товару» додатку 2  до документації електронних торгів передбачено наявність у Учасника представництва на території України та уразі перемоги по лотах №2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 з породоруйнівним інструментом виробника чий інструмент раніше не застосовувався в БУ «Укрбургаз», учасник перед підписанням договору, зобов′язаний провести тестове випробування одного долота.
Вказані критерії мають вкрай важливе значення зважаючи на наявні у геологічних розрізах перешарування різних по буримості порід. У будь-якого виробника долотної продукції є багато конструкцій бурових доліт, як шарошкових так і PDC. При цьому, на один і той самий код IADC може припадати по декілька конструкцій доліт одного і того ж типорозміру. Кожна конструкція долота ефективно працює в тих розрізах, для котрих вона була спроектована та отримала позитивний досвід застосування.  Компанії, в котрих є досвід поставок і застосування доліт в літолого-стратиграфічних розрізах України, кваліфіковані спеціалісти, конструкції доліт, які вже адаптовані до застосування в локальних умовах, зможуть  продемонструвати високі показники по механічній швидкості та стійкості.  Долотна продукція, котра не застосовувалася для робіт в локальних геологічних умовах має високі ризики щодо досягнення стабільних та високих техніко-експлуатаційних показників та може призвести до невиконання виробничих планів та завдань Компанії.
Наявність досвіду поставок аналогічної продукції на території України об’єктивно засвідчує технічну відповідність та придатність  продукції до застосування в локальних умовах.
Вимога щодо випробовування доліт, які до цього ніколи не  застосовувались є в повній мірі обґрунтованою, оскільки, враховуючи складні умови в яких працюють долота (глибини до 5-6 тисяч метрів, температура 150-180°С), будь-яка поломка чи несправність долота призводить, як мінімум, до зупинки процесу буріння і додаткових витрат пов’язаних з підйомом і заміною долота. При цьому затрати на підйом і спуск долота перевищуватимуть вартість самого долота. В гіршому випадку така поломка може призвести до ускладнення і аварії, ліквідація котрих вимагатиме значно більших додаткових витрат.
З огляду на зазначене, вимоги до учасників, які були передбачені у документації процедури закупівлі 16Т-610, мали на меті убезпечення Товариства від поставки неякісних бурових доліт та бур головок, а також тих, які не використовувалися раніше на родовищах Товариства. У зв’язку з цим, вказані вище вимоги до учасників не можуть розглядатися як обмеження конкуренції, оскільки замовник самостійно визначає конкретні характеристики бурових доліт та бур головок, які йому необхідні для проведення своєї виробничої діяльності.
Враховуючи вищевказані обставини, Ваша скарга не підлягає задоволенню.