Sep 25, 2017 | Відхилено |
Full name of the legal entity of the complainant: | Анонімний користувач (Дозорро) |
Procedure title: | 17Т-535_Бурові долота, 2 Лоти |
The name of the branch in respect of whose actions the complaint is sent: | АТ "Укргазвидобування" |
USREOU of the applicant: | |
Grounds for complaint: | Скарга щодо відбору Контрагентів |
Prozorro complaint downloaded? | No |
The reason is not downloading a complaint against Prozorro | |
Mail applicant: | borys.ovcharenko@ugv.com.ua |
Contacts applicant: | Dozorro |
Name of signatory complaints: | Dozorro |
The essence of the complaint, the requirements: | В технічних критеріях кваліфікації додатку 1 до документації процедури закупівлі №17Т-535 прописана вимога, що “Виробник доліт повинен бути один і той самий для всіх позицій окремо взятого лоту”. Дана вимога прописана вперше, тобто раніше ніколи не застосовувалась. Але, враховуючи можливість того, що в подальшому ПАТ “УГВ” почне об’єднувати в один лот шарошкові долота та долота типу PDC, які відрізняються за принципом руйнування гірської породи, - дана вимога стане обмежуючою для великого кола виробників бурових доліт. Адже ні для кого не секрет, в т.ч. і для ПАТ “Укргазвидобування”, що існує велика кількість заводів, які виробляють щось одне – або шарошкові долота або долота типу PDC. До таких заводів також відноситься і український виробник - ТОВ “Універсальна бурильна техніка” (м.Дрогобич). Вимога ПАТ “Укргазвидобування” щодо “одного виробника в лоті” не є технічною, оскільки не має жодного відношення до технічних критеріїв якості бурових доліт та є дискримінаційною з точки зору обмеження кола учасників, які запропонують на тендері продукцію декількох виробників з суттєво нижчими цінами, але формально будуть відхилені. Відповідно бурові долота будуть закуплені значно дорожче, особливо завдяки тому, що очікувана вартість, встановлена ПАТ “Укргазвидобування” для даного тендеру завищена більше ніж в двічі в порівнянні зі скандальним тендером з великою кількістю скарг (https://dozorro.org/tender/UA-2017-02-28-001951-a/), який був проведений УГВ 16 березня цього року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-28-001951-a). Хоча за логікою, якщо Замовник звичайно ж зацікавлений у отриманні економії від закупівлі без втрат по якості, він повинен як мінімум не перешкоджати створенню конкуренції шляхом встановлення таких дискримінаційних вимог. Тому навпаки, розбивка доліт на більшу кількість лотів є майже основним засобом залучення до торгів продукції вузькоспеціалізованих, тобто технологічно і професійно зосереджених підприємств, які саме за рахунок цих властивостей здатні скласти гідну конкуренцію по якості навіть світовим брендам, але за суттєво менші кошти, як це доречно було зроблено у тому ж тендері від 16 березня 2017 року. |
The decision of the conflict commission:
Інформація викладена у коментарі до процедури прийнята до уваги та доведена до відома відповідальних структурних підрозділів для врахування у подальшій роботі.
Також повідомляємо, що на підставі перевірених даних встановлено, що в документації процедури закупівлі № 17Т-535 передбачена вимога, що виробник доліт повинен бути один і той самий для всіх позицій окремо взятого лоту. В той же час, документацією процедури закупівлі не було передбачено об'єднання шарошкових доліт та доліт типу PDC до одного лоту, а вимагалися лише долота одного типу. У зв’язку з цим, вимога щодо виробника доліт, передбачена у документації закупівлі, не може розцінюватися як дискримінація учасників по процедурі закупівлі № 17Т-535.
Окремо звертаємо увагу, що під час оголошення закупівлі передбачений період, протягом якого учасники можуть ставити уточнюючі питання, однак таких уточнень, до початку аукціону Замовник не отримував.