Jun 14, 2017 | Відхилено |
Full name of the legal entity of the complainant: | Народний депутат України Чумак В.В. |
Procedure title: | 16П-065 Облаштування ГКР. Встановлення адсорбційних осушок газу на УКПГ. Роботи \"під ключ\" |
The name of the branch in respect of whose actions the complaint is sent: | |
USREOU of the applicant: | |
Grounds for complaint: | Скарга щодо процесу контрактування в частині відповідності внутрішнім документам Товариства та вимогам документації процедури закупівлі/реалізації |
Prozorro complaint downloaded? | No |
The reason is not downloading a complaint against Prozorro | |
Mail applicant: | Borys.ovcharenko@ugv.com.ua |
Contacts applicant: | Borys.ovcharenko@ugv.com.ua |
Name of signatory complaints: | Borys.ovcharenko@ugv.com.ua |
The essence of the complaint, the requirements: | За результатами закупівлі ПАТ "УГВ" уклало ряд договорів з ТОВ "Техпромсервіс ЛТД" на встановлення адсорбційних осушок газу на УКПГ на загальну суму 187,88 млн. грн. Пропозиції учасників які подавали дешевші ніж у переможця цінові пропозиції на 0,02-25 % були відхилені з різних сумнівних причин на користь ТОВ "Техпромсервіс Лтд". Учасники направляли звернення до комісії з розгляду звернень з метою усунення порушення у процесі проведення закупівлі ПАТ "УГВ", за результатами розгляду яких рекомендовано скасувати закупівлю, однак Замовником рекомендації проігноровано. Процедуру закупівлі ПАТ "УГВ" повинно було проводити у відповідності до порядку визначеного ЗУ "Про публічні закупівлі". |
The decision of the conflict commission:
Відповідно до статті 16 Закону України «Про статус народного депутата України» народний депутат має право на депутатське звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, об'єднань громадян з питань, пов'язаних з депутатською діяльністю, і брати участь у розгляді порушених ним питань.
Однак, у депутатському зверненні від 13.01.2017 №ЦПК-1101-9-17 не зазначено, виконанням яких саме депутатських функцій, передбачених вказаним Законом, обумовлено прохання проведення перевірки та надання інформації щодо закупівель Товариством.
У рішенні Конституційного Суду України від 05.03.2003 N5-рп/2003 зазначено, що у разі надходження запитів або звернень, зміст яких не відповідає закону або виходить за межі компетенції адресата, останній не зобов'язаний задовольняти вимоги запиту або приймати пропозицію, яка міститься у зверненні. Це випливає з положень частини другої статті 19 Конституції України, за якими органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Однак, зважаючи на принципи відкритості та прозорості здійснення ПАТ «УГВ» своєї господарської діяльності, повідомляємо, що Товариство добровільно використовує у процесі закупівель систему «Прозорро». В той же час, ПАТ «УГВ» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 (далі - Закон) з огляду на наступне.
Корпоративні права відносно ПАТ «УГВ» належать Національній акціонерній компанії «Нафтогаз України», а не державі, тому ПАТ «УГВ» не є господарською організацію чи товариством, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави. Даний висновок підтверджується наявною судовою практикою.
У зв’язку з цим, а також оскільки ПАТ «УГВ» здійснює свою діяльність на промисловій та/або комерційній основі (з метою отримання прибутку), Товариство не має всіх ознак, за наявності яких у сукупності його можна віднести до замовників у розумінні Закону.
Більш того, при проведенні закупівлі адсорбційних осушок газу на УКПГ учасники підписали та надали Товариству декларацію про прийняття умов закупівлі, згідно з якої вони повністю розуміють, що закупівлі проводяться відповідно до внутрішнього Порядку закупівель ПАТ «УГВ» та на ці закупівлі не поширюється дія Закону.
У зв’язку із цим, закупівля 16П-065 «Облаштування ГКР. Встановлення адсорбційних осушок газу на УКПГ, роботи «під ключ» (ПВР, БМР, поставка обладнання, ПНР 8 лотів)» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-07-18- 000196-b проводилась згідно внутрішніх документів ПАТ «УГВ», зокрема: Порядку придбання товарів та послуг шлях ом проведення електронних закупівель ПАТ «УГВ», затвердженого Наказом №456 від 18.12.2015, Порядку закупівель товарів, робіт та послуг шляхом проведення електронних закупівель, затвердженого Наказом №139 від 15.03.2016 (які оприлюднені на офіційному сайті ПАТ «УГВ» http://ugv.com.ua/tenders).
Складовими предмету закупівлі за цією процедурою є:
- розробка робочої кошторисної документації на блок осушки та блок підготовки газу регенерації;
- поставка обладнання та необхідні для технологічного процесу матеріали (адсорбент, теплоносій);
- виконання комплексу будівельно-монтажних робіт;
- пусконалагоджувальні роботи, які необхідно виконати до повної автоматичної роботи установки осушки газу;
- введення об′єкту в експлуатацію та навчання обслуговуючого персоналу для самостійної експлуатації установки осушки газу.
В межах зазначеної процедури закупівлі по вибору виконавця робіт, ПАТ «УГВ» розроблено кваліфікаційні та технічні вимоги до потенційного виконавця, субпідрядних організацій, які повинні підтверджуватись відповідними документами. Перелік кваліфікаційних та технічних вимог визначено у Додатках №1 та №3 до документації електронних торгів. Предмет закупівлі було розподілено на 8 лотів в залежності від місцезнаходження запланованого будівництва.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ документації електронних торгів Учасники для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям завантажують до системи в електронному (сканованому) вигляді цінову пропозицію, яка включає анкетні дані учасника, вартість предмета закупівлі, умови оплати, строк виконання робіт та декларацію про прийняття умов проведення процедур закупівель.
По закінченні етапу аукціону, Учасник з найнижчою запропонованою ціною зобов′язаний протягом 5 робочих днів надати пакет оригіналів документів, що підтверджує кваліфікаційні вимоги.
У разі отримання, при вивченні наданих документів, інформації про невідповідність учасника вимогам кваліфікаційних критеріїв, або факту зазначення у пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, ПАТ «УГВ» відхиляє пропозицію такого учасника. Також, у разі не надання повного пакету документів у зазначений термін, ПАТ «УГВ» має право дискваліфікувати учасника.
Перелік учасників, запропонована ціна, аналіз причин відхилення, скарг наведено у аналізі пропозицій учасників по закупівлі №16П-065, що додається до цього листа.
З учасників, що приймали участь у тендері, троє скаржились на рішення Тендерного комітету - це ТОВ «Теплоенергокомплект», SC Totalgaz Industrie srl (Румунія, дві скарги), ПАТ «Український інститут по проектуванню нафтопереробних і нафтохімічних підприємств «Укрнафтохімпроект».
З метою розгляду скарг щодо закупівель товарів робіт та послуг у ПАТ «УГВ» створено Конфліктну комісію, яка здійснює свою діяльність відповідно до Положення про конфліктну комісію ПАТ «УГВ», затвердженого Наказом ПАТ «УГВ» №492 від 23.09.2016 (http://ugv.com.ua/conflict-commission/ pro_konfliktny_komisiu) та висвітлює діяльність на офіційному сайті ПАТ «УГВ» на сторінці «Конфліктна комісія» http://ugv.com.ua/news-conf-commission.
Інформація, викладена у скаргах від вказаних учасників щодо рішень Тендерного комітету, була перевірена, за результатами перевірки підготовлено обґрунтовані відповіді, які направлені скаржникам та висвітлені на офіційному сайті ПАТ «УГВ» на вищезгаданій сторінці.
Також, під час розгляду скарг Конфліктною комісією приймались до уваги рішення Комісії з розгляду звернень електронної системи «Прозорро», адміністрування якої здійснює ГО «ТРАНСПЕРЕНСІ ІНТЕРНЕШНЛ Україна». Однак, остаточне рішення щодо відхилення або задоволення скарг приймались, насамперед, за результатами вивчення наявних документів, у тому числі рішень Комісії з розгляду звернень, отриманих коментарів від представників ПАТ «УГВ» - відповідальних за закупівлю, ініціаторів закупівлі, технічних спеціалістів у відповідних галузях, а також представників контрагента-скаржника (запрошувались представники по скарзі ТОВ «Теплоенергокомплект»).
Необхідно зазначити, що Комісія з розгляду звернень електронної системи «Прозорро» не має можливості об’єктивно перевірити обґрунтованість рішення, прийнятого ПАТ «УГВ», оскільки основна кількість документів подається Учасником у паперовому вигляді під час кваліфікації такого Учасника. Про дані обставини зазначено у рішенні Комісії з розгляду звернень щодо скарги SC Totalgaz Industrie srl (Румунія).
Також, стосовно рішень Комісій з розгляду звернень, звертаємо увагу, що Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» 13.04.2016 N35 (далі – Порядок №35), застосовується у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону.
Згідно пункту 14.3. Порядку №35 рішення Комісії з розгляду звернень має рекомендаційний характер. Замовник на підставі такого рішення може залишити попереднє рішення без змін, переглянути рішення або скасувати Закупівлю.
Однак, як вже було зазначено вище, ПАТ «УГВ» не є замовником у розумінні вказаного Закону, а тому вимоги Порядку № 35, у тому числі рішення Комісії з розгляду звернень, не є обов’язковими для ПАТ «УГВ». В той же час, з метою прийняття об’єктивних рішень під час проведення допорогових закупівель, ПАТ «УГВ» не виключається можливість враховувати у своїй роботі рекомендації Комісії з розгляду звернень.
Щодо Учасників, які приймали участь і не подавали скарги, підстави до відхилення були наступні:
- ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об′єднання» дискваліфіковано у зв’язку із не подачею оригіналів документів, у тому числі передбачених Додатками №1 та №3 документації електронних торгів (лоти №1, 2) та у зв’язку із ненаданням дозвільних документів, зокрема ліцензії на впровадження господарської діяльності з будівництва об’єктів ІV і V категорії складності – відсутній клас наслідків ССЗ (щодо спорудження інженерних мереж, систем, споруд); надано прострочений дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою; учасник не погодився з умовами ПАТ «УГВ» щодо умов оплати, передбачив авансові платежі, та не погодився щодо терміну виконання робіт (лоти №4, 5);
- ПАТ «Український інститут по проектуванню нафтопереробних і нафтохімічних підприємств «Укрнафтохімпроект» дискваліфіковано у зв’язку із не подачею оригіналів документів, у тому числі передбачених Додатками №1 та №3 документації електронних торгів (лоти №1, 5, 8) та у зв′язку із допущенням технічної помилки при визначенні ціни (лот №3);
- ТОВ «Техпромсервіс ЛТД» дискваліфіковано у зв’язку із не подачею оригіналів документів, у тому числі передбачених Додатками №1 та №3 документації електронних торгів (лот №4).
За результатами перевірки прийнятих рішень порушень в діях працівників ПАТ «УГВ» Конфліктною комісією не встановлено.