№ 653: Рада бізнес-омбудсмена

5 черв. 2018 Відхилено
Повне найменування юридичної особи заявника скарги: Рада бізнес-омбудсмена
Назва процедури: Встановлення вимог до банківських гарантій у закупівлях
ПІБ Керівника заявника: Ярослав Грегірчак
Адреса заявника: м.Київ, вул. Спаська, 30-А
Найменування філії, щодо дій якої спрямовується скарга: ПАТ "Укргазвидобування"
ЄДРПОУ заявника:
Підстава для скарги: Скарга по процесу кваліфікації Контрагентів
Пошта заявника: borys.ovcharenko@ugv.com.ua
Контакти заявника: м.Київ, вул. Спаська, 30-А
Перелік наданих документів:
ПІБ підписанта скарги: Ярослав Грегірчак
Суть скарги, вимоги:

У закупівлі 17Т-688 затверджено документацію допорогових закупівель. Також у документації наведено орієнтовний перелік українських банківських установ, які відповідають таким критеріям. Повідомити підстави формування вимог, що пред'являють до банківських установ.

Рішення конфліктної комісії:

Порядок звернень учасниками закупівель щодо роз’яснень тендерної документації передбачено пунктом 6 розділу ІІ документації допорогової закупівлі.

За результатами перевірки зазначеної закупівлі встановлено, що в період уточнень, жодний учасник:  не звертався до АТ «Укргазвидобування» для роз’яснень тендерних вимог по банківським гарантіям; не скаржився на встановлені дискримінаційні умови у закупівлі; не відхилений за надання банківської гарантії наданої від ПАТ «АЙБОКС БАНК».

На підставі викладеного порушень внутрішніх нормативних документів не встановлено, у зв’язку із цим скаргу ПАТ «АЙБОКС БАНК» відхилено.

Додатково повідомляємо, що АТ «УГВ» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015.

Також зазначаємо, що відповідно до п. 3 Положення про Раду бізнес-омбудсмена, схваленого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 р. N 691 (далі – Положення № 691), Раду бізнес-омбудсмена (далі - Рада)  створено з метою сприяння прозорості діяльності органів державної влади, суб'єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, запобігання корупційним діянням та/або іншим порушенням законних інтересів суб'єктів підприємництва.

Пунктом 4 Положення № 691 визначено, що основним завданнями Ради, серед іншого, є:

-  прийняття та розгляд відповідно до цього Положення скарг від суб'єктів підприємництва на дії або бездіяльність, зокрема рішення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, а також їх посадових осіб;

- надання органам державної влади та органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання, що належать до сфери їх управління, рекомендацій щодо удосконалення та оптимізації процедур та/або способу, у який вони виконують свої повноваження, провадять підприємницьку чи іншу діяльність.

Звертаємо Вашу увагу, що АТ «Укргазвидобування» не є органом державної влади чи місцевого самоврядування, а також не відноситься до суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління органів державної влади чи місцевого самоврядування, з огляду на наступне.

АТ «Укргазвидобування» згідно зі статутом є юридичною особою приватного права, тобто не є такою, що створювалася розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.  

Так, засновником та одноосібним акціонером АТ «Укргазвидобування»  є Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», яка є окремою юридичною особою, створеною відповідно до чинного законодавства України.

Господарське товариство вважається таким, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, лише у випадку якщо держава є акціонером такого товариства та їй належать акції у статутному капіталі цього господарського товариства.

В рішенні Господарського суду міста Києва по справі № 910/10255/13 від 27.06.2013 року, яке залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2013 року та постановою Вищого господарського суду України від 13.08.2013 року по справі № 910/10255/13, встановлено, що корпоративні права відносно ПАТ «Укргазвидобування» належать саме Національній акціонерній компанії «Нафтогаз України», а не державі, а відтак ПАТ «Укргазвидобування» не є господарською організацію чи товариством, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави.

Оскільки акції АТ «Укргазвидобування» належать Національній акціонерній компанії «Нафтогаз України», а не державі, АТ «Укргазвидобування» не відноситься до суб'єктів, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.

З огляду на зазначене, АТ «Укргазвидобування» не відноситься до переліку підприємств, установ, організацій та об'єднань, що належать до сфери управління будь-якого державного органу, у тому числі Кабінету Міністрів України.

Крім того, жодним нормативним документом не визначено, що АТ «Укргазвидобування» відноситься до сфери управління Кабінету Міністрів України.

Враховуючи вищенаведене, вимоги Положення № 691 щодо надання Радою рекомендацій щодо удосконалення та оптимізації процедур та/або способу, у який вони виконують свої повноваження, провадять підприємницьку чи іншу діяльність, не поширюються на АТ «Укргазвидобування».

Також звертаємо увагу, що пунктом 4 статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» встановлено, що державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів  суб’єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюються органами Антимонопольного комітету України.

При цьому, по скарзі ПАТ «АЙБОКС БАНК» отримано від Антимонопольного комітету України відповідь, якою відмовлено  Банку в задоволенні заяви та заначено, що наведені Банком факти не містять ознак вчинення АТ «Укргазвидобування» порушення законодавства про захист недобросовісної конкуренції. 

На підставі викладеного вимоги, що зазначені у листі №12790 від 29.05.2018, є безпідставними та задоволенню не підлягають. 

  • Скарга рада бізнес-обмундсмена.pdf